Flytt på ingång

Cha Cha!

Väldigt länge sedan jag uppdaterade, men mina tankar har kretsat kring annat, eller rättare sagt möbler!! Vi har beslutsångest till max. Äntligen har vi bestämt oss för en säng vi kommer att köpa till vårt nya lilla hus. Jag vill ha en sjukt skön madrass, så det får faktiskt kosta lite. Detta må låta lite konsitgt, men jag har verkligen letat efter en hög säng. Som man lixom kan hoppa upp i.... Haha!! Josef tycker jag är knäpp, men det skiter jag i.

Sedan har vi ju nästa stora problem, soffa. Det finns ju verkligen många snygga soffor, men ändå så lyckas vi aldrig bli nöjda. Först var vi inne på en divansoffa men nu i efterhand har vi ångrat oss. Vi vill ha en mer klassisk soffa. Vi har nog varit i varenda soffbutik snart (så spenderar jag mina lediga dagar). Men nu äntligen har vi hittat en soffa som vi båda är nöjda med, dock så är leveranstiden 6-8 veckor, och vi vill ju ha den på en gång. Men eftersom vi ändå inte kommer ha tv så spelar det ju ingen roll om vi får vänta lite på soffan.

Helgen den 28e-30e kommer flytten att äga rum. Jag och Josef ska som sagt bostätta oss i ett gulligt litet hus i eriksvik. Det tar 25 min till slussen med buss, så det blir ju närmare än vad det är nu. Dessutom så är det bara några minuter gångavstånd från havet. Kommer bli grymt till sommaren. Jag får hoppas mina nära och kära tar sig i kragen och kommer och hälsar på inom en snar framtid. Vi funderar hur som helst på att åka hem till Sundsvall i slutet av februari.

Jag och Josef har föresten unnat oss ett varsitt 1-års gymkort på ett gym som ligger i värmdö, det är gångavstånd från vårt nya, vilket blir toppen. Jag behöver verkligen komma igång och röra på mig. Åker kommunalt vart jag än ska och har dessutom ett ganska stillasittande jobb, så jag kan ju inte direkt påstå att jag är aktiv. Men det ska det bli ändring på. Jag och Josef har dessutom bestämt oss för att göra matschema varje vecka och storhandla inför det. Det är ju så dumt att handla på tom mage medtanke på hur mycket onyttigt som kommer med.

Solen skiner idag, så nu ska jag väcka Josef som sover lunch. Han har varit på skolan sedan imorse och gjort ett praktiskt prov i hur man tar blodtryck osv. Vi lär ju passa på att gå ut en sväng så länge solen är framme. Funderar dessutom på att dra till sollentuna och kika på en soffbutik, hehe.




Hoppas ni får en toppen dag!!! Pusss


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag måste bara säga GRATTIS till att ni fick tag på sånt superhärligt boende, perfekt!! (mamma har berättat)! Är verkligen jätteglad för er skull! Kommer gäärna ner och hälsar på till sommaren!:)

Blev lite full i skratt när jag läste om att du ville ha en "hög säng som man kan hoppa i" :) Tommy har köpt en dubbelsäng med så tjocka madrasser (dubbla)(från Ikea, bäst i test o inte så farligt dyra)att jag får nästan klääättra upp i den!! och jag gillar det INTE , haha. Men snyggt är det. Men när man sitter på kanten o dinglar med benen känns det som flera kilometer ner till golvet. Nåja, snyggt är det iaf. Hoppas ni hittar nåt riktigt bra o framförallt sköna sängar!

Kram moster Elin :)

2011-01-12 @ 12:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback