Puuh!

Nu äntligen börjar det likna något med våran flyttpackning. Allt är nedpackat förutom gardiner, lampor, sängkläderna (vi använder) och någon tallrik, stekpanna osv. som vi använt igår kväll. Men allt annat är packat. Vi gick igenom den tvätt som fanns och tvättade rent det igår, man vill ju inte ta med sig massa smutsigt till det nya. Sen så har vi slängt en massa skit som vi av någon konstig anledning, vid tidigare flyttar, valt att spara på. Jag lyckas alltid tänka att den här gamla klänningen kommer säkert till användning någon gång, sen så slutar det med att den blir liggandes i en kartong, för all evighet. Denna gång blir det ut med det gamla och in med nytt :)


Detta var sista natten jag sov här i Väsby, för inatt kommer jag sova på jobbet, då jag jobbar eftermiddag/kväll/natt/morgon. Det känns braa!!! Jag kommer dock att sakna vissa saker med denna lägenhet exempelvis badrummet, som är mycket finare än i nästa lägenhet, samt ett riktigt kök! Men äh, man får göra det bästa av situationer och förutom det är huset sjukt gulligt :) Och läget är underbart.

Jag har skrivit ner ett helt block med nya saker vi behöver köpa. Har självklart inte råd att köpa allt (inte ens en tredjedel) på en gång, men vi kommer att ta det största och dyraste köpen som prio ett. Eller prio ett är väl egentligen en grymt spade?!! Hur sjukt det än må låta. Men vi lär ju behöva skotta, haha. Sen så har vi planerat en tripp till Barkarby och IKEA imorgon, då vi ändå ska låna flyttbil från samma ställe. Vi frå se vad som plockas med, men en ny sängstomme + resårbotten och madrass ska vi ha!! Jag lägger upp bilder på det när vi flyttat istället (förhoppningsvis ons). Det är så mycket roligare att se hur det ser ut på riktigt en på en dålig bild från IEKA. Meeeen, jag fick min vilja igenom och sängen blir höööögg!!! Hahah :)

Förövrigt så drömde jag en sån sjuk dröm inatt. Det var så att när jag tittade ut genom fönstret så såg jag in i Ida's lägenhet. Hon stod vid toaletten och försökte klippa sina tånaglar och såg sjukt förbannad ut, för magen var i vägen. Jag tyckte detta var perfekt eftersom jag kunde se hur Idas mage såg ut och vinka till henne. Men det konstigaste var att hon bodde kvar i Oslo, så det tog flera timmar att ta sig dit. Men när jag tittade ut genom mitt köksfönster hemma så såg jag in i deras lägenhet. Stört va? Hehe.


Nu ska jag bege mig in mot stan och möta Josef. Vi ska ta oss en fika sen ska jag vidare till jobbet.

ÖNSKA OSS LYCKA TILL MED FLYTTEN.
PUSS!!!!


Kommentarer
Postat av: Elin

LYCKA TILL MED FLYTTEN!!! :))) Ser verkligen fram emot att få se hur det ser ut sen!

Ta en bild på "behöver-listan" också så man ser om man kan bidra med nåt! ;)

Kram till dig gumman!



/Moster elin

2011-01-25 @ 18:24:50
Postat av: Ida

Hahahah fan vilken sjuk dröm!! ;) Fast det roliga är ju att jag har fått damp flera ggr när jag har försökt att klippa tånaglarna :) Men hoppas flytten går bättre än vår, de blev kaos för oss! Men jag ringer nån dag i veckan å checkar läget :) Puuss å kraam

2011-01-25 @ 18:29:37
Postat av: Diana

Lycka till stumpan!! Kommer att gå kanoners, och så fort ni har fått ordning på allt så kommer jag och hälsar på!! :) Love you!

2011-01-25 @ 22:17:59
Postat av: josefin

Hallå! :-) Har du läst klart Omvårdnaden och Kriminologin? Jag är sjukt sugen på att läsa det efter sommaren. Var det bra?

Postat av: josefin

Hallå! :-) Har du läst klart Omvårdnaden och Kriminologin? Jag är sjukt sugen på att läsa det efter sommaren. Var det bra?

2011-02-01 @ 21:30:15
URL: http://johosefine.blogg.se/
Postat av: Elin

Hellojsan !

Jag är inne här flera ggr om dagen i hopp om en uppdatering :)) , är såå nyfiken på erat nya hem!

Hoppas allt är bra med er!

Kram moster :)

2011-02-02 @ 17:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback