En bit på vägen

Idag har jag investerat i en ny kalender för 2011 och ett anteckningsblock med magneter som vi kan föra matschema på och sätta fast på kyskåpet. Jag har även inhandlat Charlotte Perrellis träningsbok kan jag, kan du! Jag behöver läsa lite motiverande ord och förbereda mig psykiskt innan jag drar igång med träningen. Men för tillfället känner jag mig sjukt motiverad. Min kondition ligger på botten och mina muskler existerar knappt! Brukar spänna dom lite då och då inför Josef men tyvärr, och väldigt förståligt, så brukar han inte bli vidare imponerad. Men det ska det bli ändring på!! Funderar på att göra konditionstestet, styrketestet samt smidighetstestet som går att göra i boken, redan nu. Även väga mig och mäta olika mått. Josef tycker det är bäst att göra det nu när man är som mest otränad/tjockast och det har han faktiskt en poäng i, eftersom vi ska försöka börja äta, åtminstone liiite nyttigare från och med idag. 


Vi ska ta och laga iordning lite fisksoppa med torsk och räkor. Om det blir gott ska jag ge er receptet om någon vill ha :)) Josef sitter och kollar sport!!! Inte så ovanligt. Önskar fan jag va lite mer inresserad av sport, tänk vad roligt man skulle kunna ha varje gång då man tittar på tv. Jag menar, sport visas ju dygnet runt!!! Nä men faktiskt så tycker jag det är rätt gulligt att ha en sportnörd till kille, han är ju värdsbäst:)))




Kommentarer
Postat av: Felicia

Fisksoppa låter gott :) du får gärna slänga upp receptet om du har tid! har också tänkt i samma banor som dig, angående det där med sport. Synd att det är riktigt tråkigt bara :P

2011-01-10 @ 22:59:45
Postat av: Ida

bra att du oxå bloggar lite, fortsätt så!! önskar att jag oxå hade lite ork att träna.. fyfan vad jag ska springa med barnvagnen efter mars ;) så man hinner bli tight till sommaren igen, haha! miss you synd att vi inte kan träffas i sundsvall en snabbis nu, jag kommer dit imorrn sen åker jag till oslo på fredag kväll.

2011-01-11 @ 11:09:14
Postat av: Elin

Haha, nu kom det upp en bild i min hjärna när du som liten skulle spänna musklerna, hihi. "Spänn musklerna då Therese" sa man till dig och då höjde du upp armarna och tog i så du blev alldeles röd i ansiktet och skakade i hela kroppen samtidigt som du gjorde världens min i ansiktet, som om det skulle hjälpa till lite ;). Urgullig var du!



Kloka ord o tankar inför din/er nysatsning på mat och hälsa o motion! :) Jag ska också försöka, har iaf börjat simma!

Kram moster Elin

2011-01-12 @ 12:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback