AJ AJ

Såhär såg min fotknöl ut precis! Rakade benen i duchen och lyckades slinta med rakhyveln. Nu tänker ni säker att det inte ser så farligt, eftersom man alltid blöder mycket av sånna sår, men ni anar inte hur lång tid efter den lilla olyckan detta foto togs... Men nu är jag återställd igen. Tur va! :)



Igår gjorde jag en god gärning ska jag tala om för er. Jag gick förbi en blodcentral, vid hötorget och rätt som det var satt jag med en nål i armen och tog tre stycken blodprov. Jag har alltid velat ge blod av någon anledning. Man gör det så pass sällan och man mår inte dåligt av det på något vis, så varför inte lixom. Igår fick jag bara göra några tester för att se vilken bodgrupp jag har samt tester som visar att jag varken lider av gulsot, Hiv eller någon annan blodsjukdom. Blodcentralen kommer sedan att skicka ut en kallelse inom några veckor, då det är dax att komma tillbaka och ge blod. Är lite nervös eftersom jag inte är något stort fan av nålar. Men det kommer nog gå bra. Klarade ju blodproven igår.

Efter jag varit på blodcentralen begav jag mig bort mot Odenplan för att göra en ansiktsbehandling. I 70 minuner pysslade hon om mitt ansikte och det var hur skönt som helst (förutom portömningen såklart). Efter ett tag frågade hon om jag ville betala till extra och få en AHA syra insmetad i ansiktet, så jag gav det en chans och min hy känns redan bättre. Men som sagt så är det bra om jag gör dessa AHA-behandling vid 6 tillfällen till, var tredje vecka, vilket jag tänker att göra. Huden är verkligen något jag vill/ska börja ta hand om. Jag har dessutom fått en lapp om alla ansiktsprodukter jag ska köpa för att få så bra effekt som möjligt. Jag kan tala om för er att de kommer bli dyrt!! Men jag hoppas det är värt det :) 

Drar till jobbet nu! Ha det fint. PUSSSS!


Kommentarer
Postat av: Håkan(morfar)

Bra gjort att ge blod det har jag också gjort ca 35 år

2011-01-20 @ 22:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback